MUZYKOTERAPIA DOGŁĘBNA - KOMÓRKOWA
DŹWIĘKOWA TERAPIA KAMERTONAMI

„Terapia kamertonami jest naturalną metodą leczenia. Filozofia używania fal dźwiękowych kamertonów oparta jest na procesach zachodzących w naturze, przy czym stosunki ze środowiskiem naturalnym spełniają najważniejszą rolę w powstawaniu źródła dźwięku. Kiedy uaktywniamy kamertony, produkujemy czyste interwały muzyczne (współbrzmienia dźwiękowe) oparte na dokładnych matematycznych proporcjach, znanych już od czasów Pitagorasa, który to jako pierwszy ustalił skalę muzyczną. Kiedy słuchamy tych dźwięków, tworzymy archetypowy rezonans kończący się fizycznym i psychicznym zjednoliceniem naszego umysłu, ciała i ducha. Ma to miejsce na poziomie fizycznym w granicach ucha wewnętrznego, dzięki pobudzeniu ślimaka, a następnie ważnych przewodów, które biorą udział w słyszeniu.

Kiedy słuchamy dźwięku kamertonów, nasz system nerwowy dostraja się do tonacji w podobny sposób jak stroi się skrzypce, fortepian czy kiedy znajdujemy tonację dla chóru. Podczas słuchania nasze ciało stopniowo samo dostosowuje się do dźwięków, dostraja się, by stale utrzymywać proporcje i ton w poprawny sposób. Nie jest to tylko sprawa słuchania, czyli uszu, gdyż wibracje przenikają także ciało z całym ogromem komórek, bez potrzeby włączenia zmysłu słuchu.

Kamertonów terapeutycznych używa się do przywrócenia prawidłowej równowagi energetycznej, do pozbycia się negatywnych emocji, pobudzenia wzrostu i rozwoju duchowego, do dokonania prawidłowych zmian i umożliwienia poczucia własnej harmonii. Kamertony stosowane są często na ściśle określone punkty akupunktury i akupresury, by poruszyć i udrożnić system energii przepływającej przez kanały energetyczne w ciele człowieka zwane meridianami i centra energetyczne zwane czakramami lub czakrami.

Fala dźwiękowa pochodząca z kamertonu jako wibracja odbywa podróż głęboko w ciało i jego komórki, kierując się wzdłuż energetycznych ścieżek (torów), podnosząc efektywność fizjologii człowieka i ułatwiając dotarcie do miejsc „niedotykanych” przez tradycyjną medycynę.

Wszystkie kamertony w zależności od rodzaju zastosowanej techniki, przeznaczone są do użycia wobec ciała fizycznego oraz ponad nim, do ciała subtelnego.”

dr Barbara Romanowska, Muzykoterapia dogłębna-komórkowa

RODZAJE TECHNIK UŻYWANYCH W TERAPII, PRZY UŻYCIU KAMERTONÓW O RÓŻNYCH CZĘSTOTLIWOŚCIACH

Technika przeciwnowotworowa /zestaw skali 8 kamertonów/ zajmuje specjalne miejsce wśród technik uzdrawiania kamertonami. Została opracowana na podstawie badań przeprowadzonych na Uniwersytecie Jussieu w Paryżu i w USA – francuskiego muzyka i uczonego Fabiana Mamana. Polega na poddaniu komórek nowotworowych stałej rosnącej częstotliwości dźwięków skali od C 256 Hz do C 512 Hz, przy 400 do 480 Hz, te komórki nie wytrzymują drgań i eksplodują po zaledwie kilku minutach. Zdrowe komórki pozostają nienaruszone. Zdrowe komórki stymulowane odpowiednią fala dźwiękową podnoszą swoją witalność a chore w szybkim tempie się regenerują.

Dźwięki kamertonów okazały się pomocne w leczeniu około 250 różnych dolegliwości!

W terapii stosuje się różne kamertony, m.in. skalę diatoniczną: C 256 Hz, D 288 Hz, E 320 Hz, F 341,3 Hz, G 384 Hz, A 426,7 Hz, H 480 Hz, C2 512 Hz. Częstotliwości dźwięków podstawowych skali, dostrojone zostały do tonu C 256 Hz /główny dźwięk strojowy/, a nie do zwykle stosowanego tonu A o częstotliwości 440 Hz powszechnie ustalonego dźwięku strojowego dla wszystkich instrumentów.
Minimalna różnica obniżonych częstotliwości wynika z lepszego dostrojenia do ciała ludzkiego uwzględniając interwał kwinty czystej /doskonałej/ i wynikający z tego stosunek arytmetyczny 3:2 tzw. „złoty podział”. Skala tych częstotliwości jest oparta o pierwowzór pitagorejskiej skali, która zgodnie współgra z naturalnymi częstotliwościami ludzkiego organizmu.

Technika „planetarna” to potężne narzędzie do wzmocnienia i zharmonizowania energii danej planety w organiźmie człowieka. Zestaw 11 kamertonów został dostrojony do oktaw interwałowych powstałych na wskutek czasu ruchu planet w stosunku do obrotu Słońca. Dokładne tony zostały obliczone przez Hansa Causto /szwajcarskiego matematyka i muzykologa/.

Słońce 126.22 Hz dźwięk C kolor jasnozielony
Merkury 141.27 Hz dźwięk D kolor niebieskozielony
Wenus 221.23 Hz dźwięk A kolor żółtopomarańczowy
Ziemia 194.18 Hz dźwięk G kolor pomarańczowoczerwony
Księżyc 210.42 Hz dźwięk G# kolor pomarańczowy
Mars 144.72 Hz dźwięk D kolor niebieski
Jowisz 183.58 Hz dźwięk F# kolor czerwony
Saturn 147.85 Hz dźwięk D kolor niebieski
Uran 207.36 Hz dźwięk G# kolor pomarańczowy
Neptun 211.44 Hz dźwięk G# kolor pomarańczowy
Pluton 140.25 Hz dźwięk C# kolor niebieskozielony

Kosmiczna Oktawa odkryta została przez Hansa Causto w 1978 r. Ponownie odkrył on podstawowy system miary, w którym możliwe jest przetransponowanie mechanizmu ruchów planet do słyszalnych rytmów, muzycznych tonów i kolorów. Są to uniwersalne harmoniczne związki między wszystkimi rzeczami, o których traktuje geometria, muzyka, astronomia, meteorologia i mikrobiologia.

Na podstawie książki Muzykoterapia dogłębna-komórkowa, dr Barbary Romanowskiej