MUZYKOTERAPIA DOGŁĘBNA - KOMÓRKOWA
DŹWIĘKOWA TERAPIA KAMERTONAMI
„Terapia kamertonami jest naturalną metodą leczenia. Filozofia używania fal dźwiękowych kamertonów oparta jest na procesach zachodzących w naturze, przy czym stosunki ze środowiskiem naturalnym spełniają najważniejszą rolę w powstawaniu źródła dźwięku. Kiedy uaktywniamy kamertony, produkujemy czyste interwały muzyczne (współbrzmienia dźwiękowe) oparte na dokładnych matematycznych proporcjach, znanych już od czasów Pitagorasa, który to jako pierwszy ustalił skalę muzyczną. Kiedy słuchamy tych dźwięków, tworzymy archetypowy rezonans kończący się fizycznym i psychicznym zjednoliceniem naszego umysłu, ciała i ducha. Ma to miejsce na poziomie fizycznym w granicach ucha wewnętrznego, dzięki pobudzeniu ślimaka, a następnie ważnych przewodów, które biorą udział w słyszeniu.
Kiedy słuchamy dźwięku kamertonów, nasz system nerwowy dostraja się do tonacji w podobny sposób jak stroi się skrzypce, fortepian czy kiedy znajdujemy tonację dla chóru. Podczas słuchania nasze ciało stopniowo samo dostosowuje się do dźwięków, dostraja się, by stale utrzymywać proporcje i ton w poprawny sposób. Nie jest to tylko sprawa słuchania, czyli uszu, gdyż wibracje przenikają także ciało z całym ogromem komórek, bez potrzeby włączenia zmysłu słuchu.
Kamertonów terapeutycznych używa się do przywrócenia prawidłowej równowagi energetycznej, do pozbycia się negatywnych emocji, pobudzenia wzrostu i rozwoju duchowego, do dokonania prawidłowych zmian i umożliwienia poczucia własnej harmonii. Kamertony stosowane są często na ściśle określone punkty akupunktury i akupresury, by poruszyć i udrożnić system energii przepływającej przez kanały energetyczne w ciele człowieka zwane meridianami i centra energetyczne zwane czakramami lub czakrami.
Fala dźwiękowa pochodząca z kamertonu jako wibracja odbywa podróż głęboko w ciało i jego komórki, kierując się wzdłuż energetycznych ścieżek (torów), podnosząc efektywność fizjologii człowieka i ułatwiając dotarcie do miejsc „niedotykanych” przez tradycyjną medycynę.
Wszystkie kamertony w zależności od rodzaju zastosowanej techniki, przeznaczone są do użycia wobec ciała fizycznego oraz ponad nim, do ciała subtelnego.”
dr Barbara Romanowska, Muzykoterapia dogłębna-komórkowa
RODZAJE TECHNIK UŻYWANYCH W TERAPII, PRZY UŻYCIU KAMERTONÓW O RÓŻNYCH CZĘSTOTLIWOŚCIACH
- Technika kwinty czystej /kamerton C 256 Hz i G 384 Hz/
- Technika oczyszczająco–regulująca czakramy /zestaw skali 8 kamertonów/ usuwa toksyny z organizmu, wyrównuje poziom energii
- Technika interwałowa /zestaw skali 8 kamertonów/
- Technika dźwięku podstawowego /zestaw skali 8 kamertonów/
- Technika relaksacyjna OM /kamerton OM 136,1 Hz/
- Techniki punktowe /kamertony OT 128 Hz, 64 Hz, 32 Hz/
- Technika - wibrujący OT 32 Hz, dla skóry i włosów oraz przy oziębłości seksualnej
- Technika akupresury wibracyjnej /kamertony OT/
- Technika meridianowa /kamertony OT 128 Hz, 64 Hz, 32 Hz/ moc dźwięku wędruje w przyspieszonym tempie. Jedna terapia kamertonami zastępuje kilka tradycyjnych masaży, czy też kilkakrotne wkłuwanie igieł
- Technika biorezonansu /zestaw Biorezonans/ umożliwia przejście na częstotliwość fal mózgowych; Alfa, Theta, Delta /głównie przy wszelkich chorobach psychicznych, depresjach, u osób autystycznych, upośledzonych, oraz do leczenia wszelkich uzależnień jak również do pozytywnego programowania umysłu/
- Technika wyszczuplająco–ujędrniająca - p/cellulitis /kamertony: tkanka tłuszczowa C# 295.8 Hz, i mięśnie E 324 Hz/
- Technika biopierwiastków /zestaw 13 kamertonów nastrojonych do częstotliwości minerałów/ służy do wyrównywania poziomu minerałów w organizmie /plus zestaw 4 minerałów/ kamertony o częstotliwości złota, srebra, platyny i krzemu
- Technika narządowa /15 kamertonów – zestaw częstotliwości organów ludzkich/ częstotliwości te zostały odkryte przez dr Barbarę Hero /„przepuszczając” fale dźwiękowe przez zdrowy organ, obliczyła ich częstotliwości, dokonując pomiaru podczas przebiegu każdej fali dźwiękowej/. Podczas stosowania tej techniki, chory narząd zostaje dostrojony do częstotliwości zdrowego narządu
- Technika DNA /kamerton 528 Hz/ w inżynierii genetycznej do naprawy uszkodzonych „kodów życia”, stosowana wraz z 4 kamertonami o częstotliwości nukleotydów /w chorobach genetycznych, niedorozwojach, porażeniach, kuracji odmładzającej itp./
- Technika aniołów /kamertony: Anioł I – 4096 Hz „Rajski Ogród”, Anioł II – 4160 Hz „Źródło Światła”, Anioł III „Schody do nieba”/ piękne dźwięki niosące ukojenie, oczyszczające aurę
Technika przeciwnowotworowa /zestaw skali 8 kamertonów/ zajmuje specjalne miejsce wśród technik uzdrawiania kamertonami. Została opracowana na podstawie badań przeprowadzonych na Uniwersytecie Jussieu w Paryżu i w USA – francuskiego muzyka i uczonego Fabiana Mamana. Polega na poddaniu komórek nowotworowych stałej rosnącej częstotliwości dźwięków skali od C 256 Hz do C 512 Hz, przy 400 do 480 Hz, te komórki nie wytrzymują drgań i eksplodują po zaledwie kilku minutach. Zdrowe komórki pozostają nienaruszone. Zdrowe komórki stymulowane odpowiednią fala dźwiękową podnoszą swoją witalność a chore w szybkim tempie się regenerują.
Dźwięki kamertonów okazały się pomocne w leczeniu około 250 różnych dolegliwości!
W terapii stosuje się różne kamertony, m.in. skalę diatoniczną: C 256 Hz, D 288 Hz, E 320 Hz, F 341,3 Hz, G 384 Hz, A 426,7 Hz, H 480 Hz, C2 512 Hz. Częstotliwości dźwięków podstawowych skali, dostrojone zostały do tonu C 256 Hz /główny dźwięk strojowy/, a nie do zwykle stosowanego tonu A o częstotliwości 440 Hz powszechnie ustalonego dźwięku strojowego dla wszystkich instrumentów.
Minimalna różnica obniżonych częstotliwości wynika z lepszego dostrojenia do ciała ludzkiego uwzględniając interwał kwinty czystej /doskonałej/ i wynikający z tego stosunek arytmetyczny 3:2 tzw. „złoty podział”. Skala tych częstotliwości jest oparta o pierwowzór pitagorejskiej skali, która zgodnie współgra z naturalnymi częstotliwościami ludzkiego organizmu.
Technika „planetarna” to potężne narzędzie do wzmocnienia i zharmonizowania energii danej planety w organiźmie człowieka. Zestaw 11 kamertonów został dostrojony do oktaw interwałowych powstałych na wskutek czasu ruchu planet w stosunku do obrotu Słońca. Dokładne tony zostały obliczone przez Hansa Causto /szwajcarskiego matematyka i muzykologa/.
Słońce | 126.22 Hz | dźwięk C | kolor jasnozielony |
Merkury | 141.27 Hz | dźwięk D | kolor niebieskozielony |
Wenus | 221.23 Hz | dźwięk A | kolor żółtopomarańczowy |
Ziemia | 194.18 Hz | dźwięk G | kolor pomarańczowoczerwony |
Księżyc | 210.42 Hz | dźwięk G# | kolor pomarańczowy |
Mars | 144.72 Hz | dźwięk D | kolor niebieski |
Jowisz | 183.58 Hz | dźwięk F# | kolor czerwony |
Saturn | 147.85 Hz | dźwięk D | kolor niebieski |
Uran | 207.36 Hz | dźwięk G# | kolor pomarańczowy |
Neptun | 211.44 Hz | dźwięk G# | kolor pomarańczowy |
Pluton | 140.25 Hz | dźwięk C# | kolor niebieskozielony |
Kosmiczna Oktawa odkryta została przez Hansa Causto w 1978 r. Ponownie odkrył on podstawowy system miary, w którym możliwe jest przetransponowanie mechanizmu ruchów planet do słyszalnych rytmów, muzycznych tonów i kolorów. Są to uniwersalne harmoniczne związki między wszystkimi rzeczami, o których traktuje geometria, muzyka, astronomia, meteorologia i mikrobiologia.
Na podstawie książki Muzykoterapia dogłębna-komórkowa, dr Barbary Romanowskiej